Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bale Egzersizleri I | THO 105 | 1 | 2 + 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bale tekniklerinden yararlandığımız bu dersin amacı öğrencilerimiz için gerekli olan genel dansçı altyapısının oluşturulup, Türk halk Oyunları uygulamaları için katkı sağlamasıdır. |
Dersin İçeriği | Bale bar egzersizleri ve orta egzersizleri ve köşe egzersizleri ile öğrencinin kas yapısının dansçı vücudu için gerekli olan altyapıya erişimi için sıklıkla tekrar pratikleri yapmak ve öğrencilerin kendi bedenlerinin sınırlarının farkındalığı ile balenin bedenlerinin sınırlarını geliştirmek için gerekliliği, Streching ve kondisyon çalışmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Performanslarında Bedenini (postür) doğru kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Performans öncesi Isınma ve sonrası soğumalarda doğru stereching ile dansçı sakatlanmalarını önlemede bilinçlidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Bedenin sağını ve solunu çift taraflı kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Komplike hareketleri algılayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Hareketlerde dramatik içeriği ifade edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Farklı dans disiplinleri ile alanı arasındaki bağlantıyı kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğru Postur Kullanımı Çalışmaları ve Plié-Releve Kol ve Ayak Pozisyonları ve Plié’ler – Port de bras | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi |
2 | Kol ve Ayak Pozisyonları ve Plié’ler-Releve – Port de bras-Passe | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi. |
3 | Battement Tendu (Tüm Yönler) I. Pozisyon da | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
4 | Battement Tendu ile Yürümeler I. Pozisyon da | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
5 | 1. PERFORMAN S GÖREVİ UYGULAMA | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
6 | I. Pozisyonda Battement Glissé ve Pique ile yürümeler | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
7 | I. Pozisyonda Battement Glissé ve Pique ile yürümeler | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
8 | ARA SINAV | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
9 | Battement Rond de Jamb par terre | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
10 | Battement Rond de Jambe Yürümeler En dehors-en dedans, 2. Performans görevi | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
11 | I. Pozisyon ile Battement en l’air ve Battement Fondu, I. Pozisyon ile Battement Fondu ile Yürümeler | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
12 | Battement Developpé (sur le cou de pied) I. Pozisyon ile, Battement Developpé ile Yürümeler | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
13 | I. Pozisyon Grand Battement Jeté, I. Pozisyon Grand Battement Jeté ile Yürümeler | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
14 | FİNAL | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aktaş, Gürbüz; Temel Dans Eğitimi, İzmir, E. Ü. Basımevi, 1999 , Aktaş, Gürbüz; Dans’a İlk Adım, İzmir, E.Ü. Basımevi,2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |