Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Gelişimi ve Halk Oyunları | THO 312 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramların öğretilmesidir. Çocuk ve oyun ilişkisini, doğru oyun öğretimi ve yaklaşım yollarının tespit edilmesidir. |
Dersin İçeriği | Çocuğun gelişimiyle ilgili kavramlar, ilkeler, Doğum öncesi gelişimin özellikleri, yeni doğan bebeğin özellikleri, dil gelişimi, sosyal gelişim, sosyal gelişime etki eden faktörler, oyun kavramı, yaşlara uygun oyun seçimi, fiziksel ve motor gelişimi destekleyen çocuk oyunları, bilişsel gelişimi destekleyen çocuk oyunları gibi konular işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Gelişimin ilkelerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Fiziksel gelişim ve Fiziksel gelişime etki eden sosyolojik etmenleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Psiko-motor gelişim ve Psiko-motor gelişime etki eden etmenleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Oyun kavramını, yaşlara uygun oyun seçimini tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Yaşlara göre oyun seçimini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Gelişim ilkeleri | |
3 | Gelişime etki eden etmenler | |
4 | Çocuğun bilişsel, duygusal, sosyal gelişim dönemleri | |
5 | Fiziksel ve motor gelişim dönemi | |
6 | Oyun kavramı | |
7 | Yaşlara göre oyun seçimi | |
8 | Fiziksel ve motor gelişimi destekleyen çocuk oyunları | |
9 | Bilişsel Alan ve Dil Alanını Destekleyici Çocuk Oyunları | |
10 | Sosyal-Duygusal Gelişimi Destekleyici Çocuk Oyunları | |
11 | Okul öncesi çocuk oyun örnekleri | |
12 | İlköğretim dönemi çocuk oyun örnekleri | |
13 | Oyun kurallarını belirleme | |
14 | Yaşlara göre oyun uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN ders notlar |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Yaşar Sevim, Antrenman Bilgisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |