Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Mekan Çiçekçiliği PEP 213 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir dersin ön koşul olarak alınması söz konusu değildir.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. RECEP ÖZKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İç mekan süs bitkilerini tanıtmak ve yetiştirilmesini öğretmek
Dersin İçeriği İç mekan süs bitkilerini yetiştirme ve bakım teknikleri,saksı harcı hazırlama,üretim yöntemleri,iç mekan bitkilerinin gruplandırılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İç mekan süs bitkilerini tanır Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 İç mekan süs bitkilerinin yetiştirilmesini bilir Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 İç mekan süs bitkilerinin ekolojik isteklerini bilir Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İç mekan çiçek yetiştirme ve bakım teknikleri; Sulama, Işık, Sıcaklık, Nem
2 İç mekan çiçek yetiştirme ve bakım teknikleri; Sulama, Işık, Sıcaklık, Nem
3 Gübreleme
4 Saksı değiştirme
5 Hastalıklar ve zararlılar
6 Kültürel bozukluklar
7 Budama, destek sağlama ve temizleme
8 Saksı harcı hazırlanması ve harcın sterilizasyonu
9 Üretim yöntem ve teknikleri
10 Ara sınav
11 Yaprakları için yetiştirilen bitkiler
12 Çiçekleri için yetiştirilen bitkiler
13 Kaktüs ve etli yapraklı bitkiler (sukkulentler)
14 Bromeladlar
Kaynaklar
Ders Notu Ders notu ve CD
Ders Kaynakları Hasad yayıncılık ltd.şti. Doç.Dr.Aslı B. Korkut, Prof.Dr.İ.Hakkı İnan
Sıra PARK VE BAHÇE BİTKİLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. X
4 Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak X
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. X
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. X
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
11 Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. X
Sıra PARK VE BAHÇE BİTKİLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. X
4 Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak X
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. X
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. X
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
11 Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. X
Sıra PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2 X
3 X
4
5 X
6
7 X
8
9 X
10
11 X
Sıra PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6
7
8
9
10
11 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4