Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Bahçeleri | PEP 122 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MİNE ÇİLLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hızlı kentleşmenin kötü etkilerini azaltmak ve doğayı temsil eden mekân planlamalarını öğretmek. Doğayı en iyi temsil eden bir eleman olan suyun bir mekânda kullanımını öğretmek |
Dersin İçeriği | Kentsel ve yeşil alanlarda su yapıları düzenleme ilkeleri ; bitki ve süs havuzları , suni göller , dereler ve su düşüşleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kentsel ve yeşil alanlarda su yapıları düzenleme ilkelerini bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Süs havuzları, suni göl, dere ve şelale yapım tekniklerini bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Peyzaj mimarlığında su | |
2 | Kentsel yeşil alanlarda su yapıları ; Durgun sular ? Hareketli sular | |
3 | Su yapılarında düzenleme ilkeleri ; Yapısal düzenleme ilkeleri | |
4 | Su yapılarında düzenleme ilkeleri ;Yapım teknikleri :Bitki havuzlarının yapımı | |
5 | Yapım teknikleri: Bitki havuzlarının yapımı | |
6 | Yapım teknikleri: Minyatür su bahçelerinin yapımı | |
7 | Yapım teknikleri: Süs havuzlarının yapımı | |
8 | Yapım teknikleri: Suni göllerin yapımı | |
9 | Yapım teknikleri: Su düşüşlerinin ve derelerin yapımı | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Yapım teknikleri: Diğer donanımlar | |
12 | Bitkisel düzenleme ilkeleri: Bitki seçimi | |
13 | Bitkisel düzenleme ilkeleri:Su bitkileri | |
14 | Su yapılarında bitkisel bakım ve su bitkileri zararlıları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ders notu |
Ders Kaynakları | [1] Koç,N.1991 Nemli ve sulak ortamlarda peyzaj planlama A.Ü.Z.F. [2] Pamay.B.1979 Peyzaj mimarlığında su .İ.Ü.Orman F. [3] Şentürk , N. 1990 Su bahçeleri planlama ve uygulama teknikleri Ege Ü. [4] Yuonne Rees, Peter May, Yapı endüstri merkezi yayınları. |
Sıra | PARK VE BAHÇE BİTKİLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Sıra | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 53 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |