Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Devreleri II | EEM 206 | 4 | 4 + 2 | 5 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Elektrik Devreleri I dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET BAYRAK, Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi NÜKHET SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Alternatif akım ile ilgili temel kavramlar verilerek, alternatif akım devrelerinin sürekli ve geçici durumdaki çözüm yöntemlerini ve iki kapılı doğrusal devre modellerini kullanarak sistem davranışlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Fazör kavramı ve RLC devreleri üzerindeki uygulamaları, Aktif, reaktif ve kompleks güç kavramları, Maksimum güç aktarımı, Üç fazlı devreler, Laplace dönüşümü ve devre çözümünde uygulamaları, Filtreler, İki kapılı devreler, Frekans cevabı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alternatif akım devrelerinin analizini yapar, deneysel olarak gerçekler, | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Üç fazlı sistemleri bilir, hesaplamalarını yapar, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Laplace dönüşümünü kullanarak devre davranışlarını inceler, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Doğrusal devrelerin transfer fonksiyonlarını bulur, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Filtre devrelerini tasarlar. | Anlatım, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinusoidal kaynaklar ve fazör tanımı. RLC devre uygulamaları ve deney çalışmalar. | |
2 | Sürekli durum çözümleri ve PSpice uygulamaları. | |
3 | Aktif, reaktif ve kompleks güç kavramları, maksimum güç aktarımı. | |
4 | Üç fazlı sistemler, üç fazlı devrelerin deneysel çalışması. | |
5 | Laplace dönüşümü ve devre çözümünde uygulamaları. | |
6 | Doğrusal devrelerin frekans cevabı. | |
7 | Rezonans kavramı ve devre uygulamaları. | |
8 | Alternatif akımda OPAMP uygulamalrı ve deney çalışmaları. | |
9 | Filtre devreleri, deneysel ve PSpice uygulamaları. | |
10 | Kuplajlı bobinler, ideal transformatör tanımı, | |
11 | Gerçek transformatörler ve eşdeğer devreleri. | |
12 | İki kapılı devre modelleri, ve devre uygulamaları. | |
13 | Periyodik işaretlerin frekans cevabı. | |
14 | Lineer filtre tasarımı, temel pasif ve aktif filtreler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | D.E. Johnson, J.R. Johnson, J.L. Hilburn, and P.D. Scott, ´Electric Circuit Analysis´, third edition, Prentice Hall, 1997 |
Ders Kaynakları | 1. Ş.Özbey ´Elektrik Devre Analizi II´ Seçkin Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
4. Ödev | 20 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |