Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Depreme Dayanıklı Çelik Yapı Tasarımı | INM 404 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çelik yapı elemanlarının sismik yüklere göre tasarımının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Çelik yapıların deprem performansları, moment çerçevelerinin, çaprazlı çerçevelerin tasarımları ve deprem yönetmeliklerinde çelik çerçevelerin ele alınışları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deprem etkilerinin çelik yapılar üzerindeki etkilerini kendi cümleleri ile ifade eder. | Anlatım, | Sınav , |
2 | Depreme dayanıklı yapı tasarımı felsefesini açıklar. | Anlatım, | Sınav , |
3 | Moment aktaran çelik çerçeveleri tasarlar. | Anlatım, | Sınav , |
4 | Merkezi çaprazlı çelik çerçeveleri tasarlar. | Anlatım, | Sınav , |
5 | Dış merkez çaprazlı çelik çerçeveleri tasarlar. | Anlatım, | Sınav , |
6 | Burkulması önlenmiş çelik çaprazlı çerçeveleri tasarlar. | Anlatım, | Sınav , |
7 | Türk deprem yönetmeliğine göre çelik çerçeve tasarlar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılarda Deprem Etkileri | |
2 | Geçmiş Depremlerde Çelik Binaların Performansları | |
3 | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı Felsefesi ve Sünekliliğin Önemi | |
4 | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı Felsefesi ve Sünekliliğin Önemi | |
5 | Çelik Taşıyıcı Sistemler | |
6 | Moment Çerçeveler | |
7 | Merkezi Çaprazlı Çelik Çerçeveler | |
8 | Merkezi Çaprazlı Çelik Çerçeveler | |
9 | Merkezi Çaprazlı Çelik Çerçeveler | |
10 | Dış Merkez Çaprazlı Çerçeveler | |
11 | Dış Merkez Çaprazlı Çerçeveler | |
12 | Burkulması Önlenmiş Çaprazlı Çerçeveler | |
13 | Burkulması Önlenmiş Çaprazlı Çerçeveler | |
14 | Deprem Yönetmelikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Her hafta ebs bilgi sistemine yüklenecek |
Ders Kaynakları | [1] Hilmi Deren, Erdoğan Uzgider, Filiz Piroğlu, Özden Çağlayan"Çelik Yapılar", Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |