Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme Yüksek Yapılar | INM 402 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ÇELEBİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarme yüksek yapıların depreme dayanıklı tasarımı ve hesap ilkelerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Betonarme yüksek yapılara giriş, Çok katlı yapılarda uygulanan taşıyıcı sistemler, Yüksek yapıların boyutlandırma esasları, Yapıda sünekliğin sağlanması, Yüksek yapıların projelendirilmesinde alınacak yükler, Statikçe eşdeğer deprem kuvvetleri altında perde-çerçeve sistemlerde iç kuvvetlerin hesabı, Yüksek binaların dinamik hesabı (modal analiz), Perde duvarların depreme dayanıklı tasarımı, Bağlantı kirişlerinin davranış modelleri, Burulma etkisindeki taşıyıcı sistemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek yapıların depreme dayanıklı tasarımında taşıyıcı sistem seçiminde temel ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Yüksek yapıların projelendirilmesinde alınacak yükleri bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Deprem yönetmeliği açısından süneklik kavramının temel esasını ve önemini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Statik dış yüklere maruz çok katlı betonarme binaların yapısal çözümleme tekniklerini ve tasarım ilkelerini kapsayan bilgi düzeyini kazanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Davranış spektrum eğrilerinin esasını bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Yüksek yapıların periyotlarını hesaplar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Perdeli sistemlerin hesap modellerini kurar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Çok katlı yapıların mod birleştirme yöntemiyle Spektral analizini yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Betonarme yüksek yapılara giriş | |
2 | Yüksek yapılarda uygulanan taşıyıcı sistemler | |
3 | Yüksek yapıların projelendirilmesinde alınacak yükler | |
4 | Statikçe eşdeğer deprem yükleri altında çerçeve-perde sistemler | |
5 | Statikçe eşdeğer deprem yükleri altında çerçeve-perde sistemler | |
6 | Süneklik kavramı, yapıda sünekliğin sağlanması | |
7 | Süneklik kavramı, yapıda sünekliğin sağlanması | |
8 | Temel periyodun hesabı için Rayleigh yöntemi | |
9 | Bağlantı kirişli perdeli yapıların tasarımı | |
10 | Çok katlı yapıların mod birleştirme yöntemiyle dinamik analizi | |
11 | Çok katlı yapıların mod birleştirme yöntemiyle dinamik analizi | |
12 | Yüksek yapılarda burulma etkisi | |
13 | Yapıların dinamik davranışını etkileyen diğer belirsizlikler | |
14 | Yüksek yapılarda temel türleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. K. Özden, Betonarme Yüksek Yapılar, İTÜ İnş. Fak. Matbaası, 1993. 2. Z. Hasgür, A. N. Gündüz ; Betonarme Çok Katlı Yapılar, Beta Dağıtım, 1996. 3. E. Atımtay ; Betonarme Sistemlerin Tasarımı, Cilt I-II, Meta Press, 2000 4. TS 500 Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, 2000. 5. Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |