Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Editörlük ve Redaktörlük TDE 484 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elif Esra ÖNEN DEDE, Arş. Gör. Büşra AY, Arş. Gör. Melike KILIÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Yayıncılık sektörünün temel görevleri arasında olan editörlük ve redaktörlük meslekleriyle ilgili bilgi vermek ve uygulamalı çalışmalar yapmak

Dersin İçeriği

Toplumsal hayatta edebiyat öğrencilerinin istihdamı için uygun sektörlerden birisi olan yayıncılık alanında editör ve redaktör olarak çalışma koşularının, imkân ve kabiliyetlerin oluşturulması ve artırılması amacıyla ilgili kavramların ve görevlerin uygulamalı olarak tanıtılması. Eser oluşturma, yazarlar ile toplum arasında aracılık, eser dosyasını yayına hazırlanması süreçleri tanıtılır.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bir yayınevi nasıl işler?
2 Yayın politikasının oluşturulmasındaki faktörler ve ölçütler.
3 Toplum, piyasa ve yayınevi ilişkisi
4 Yazarlarla ilgili politikalar ve yazar ve yayıncı ilişkisi
5 Kitap, dergi ve gazete nedir, nasıl üretilir?
6 Editör nedir? Ne iş yapar?
7 Kitap oluşturulması aşamalarında editörün görevleri.
8 ARA SINAV
9 Dergi ve gazete yayınlarının editöryal süreçleri.
10 Redaktör sözcüğünün anlamı. Redaktörün görevleri
11 Yayın dosyasının oluşturulması ve düzenlenmesi
12 Dizgi, mizanpaj, düzelti ve baskı süreçlerinde redaktörün rolleri
13 Çağdaş yayın imkânları oluşturan görsel, işitsel ve sanal medya araçlarının nitelikleri
14 TV, haber ve reklam ajanslarında editörlük ve redaktörlük görevleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir.
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. X
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. X
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. X
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. X
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. X
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler.
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir X
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. X
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. X
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 42 126
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5