Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Sosyolojisi | SOS 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ALİ ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET TAYFUN AMMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Din olgusunu farklı toplumsal gerçeklikler içinde ele alarak tanıma imkanı. |
Dersin İçeriği | Din olgusunu farklı toplumsal zeminlerde ele almak, klasik ve modern sosyoloji teorilerinde din olgusunun ele alınma biçimleri, modern toplumlarda din olgusu, laikleşme süreci, din ve siyaset, modern dini hareketler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinin toplum üzerine etkisini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Bir inancın din olabilmesi için taşıması gereken özellikleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türkiye’de din sosyolojisinin gelişimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Din olgusunun teorik kökenlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Dinin subjektif ve objektif etkileri üzerinde bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Dini grupların toplum üzerine etkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyoloji, toplum ve din | |
2 | Din Sosyolojisi (Sosyolojik açıdan din olgusu) | |
3 | Klasik Sosyoloji ve Din(Marx, Durkheim, Weber, Simmel, Freud, G. H. Mead) I | |
4 | Klasik Sosyoloji ve Din(Marx, Durkheim, Weber, Simmel, Freud, G. H. Mead) II | |
5 | Çağdaş Sosyoloji ve Kültürel Çözümlemede Din | |
6 | Din Sosyal Bütünleşme ve Sosyal Çatışma | |
7 | Dini Etkileyen Sosyal Hayat | |
8 | Sosyal Hayatı Etkileyen Din | |
9 | ARASINAV | |
10 | Çağdaş Dini Hareketler | |
11 | Din ve Sosyal Değişme | |
12 | Büyük Anlatılar, Modernite, Küreselleşme ve Sekülerleşme | |
13 | Modern Toplumda Din Laiklik ve Siyaset I | |
14 | Modern Toplumda Din Laiklik ve Siyaset II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Joachim Wach, Din Sosyolojisi |
Ders Kaynakları | 1. Ünver Günay, Din Sosyolojisi, İnsan Yayınları. 2. Inger Furseth & Pal Repstad, Din Sosyolojisine Giriş, Brileşik Yayınları. 3. Roberto Cibrianı, Din Sosyolojisi, Rağbet Yayınları. 4. Phil Zuckerman, Din Sosyolojisen Giriş, Birleşik Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |