Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psikoloji | SOS 104 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET TAYFUN AMMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanın toplum içerisindeki davranışlarının tutarlılık esas alınarak sosyalleşmesinin sağlanması |
Dersin İçeriği | Gelişen sosyal olaylara paralel olarak, bireylerin gelişimini etkileyen psikolojik faktörler, sosyal ortamların insan yapısı üzerindeki etkileri, bu etkilerin bireyin tutum ve davranışları üzerindeki etkisi, sağlıklı toplum ve sağlıklı davranışın özellikleri, sosyalleşmenin toplumsal fonksiyonları ve ulusların geleceği ile ilgili rolü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal psikoloji, sosyoloji ve psikolojinin temel farklarını ayırt eder; her birini tanımlar ve açıklar. | Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , |
2 | Sosyal psikolojinin gelişim tarihindeki temel çalışmaları ana hatları ile ve bu disipline katkı sağlayan kişileri isimleri ile birlikte tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , |
3 | Sosyal psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikleri bir araştırmada uygular. | Anlatım, | Sınav , |
4 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve bu kavramlar ile ilgili teorileri açıklar. (sosyal etki, uyma, tutumlar, tutum oluşumları ile ilgili teoriler) | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , |
5 | Tutum, propaganda ve tutum değiştirme süreci hakkında açıklama ve analiz yapar. | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav , |
6 | Kişinin sosyalleşme sürecinde etken olan unsurları analiz eder. | Anlatım, | Sınav , |
7 | Kişilik ve benlik oluşumunda, sosyal etki, grup süreçleri, kültür ve toplumla ilişkisini bütünleştirip genellemelere ulaşır. | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
8 | Sosyal etkinin kişinin tutum ve davranışını nasıl oluşturduğu ile ilgili değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikoloji nedir? Tarihsel gelişimi ve bir çalışma alanı olarak belirmesi | |
2 | Sosyal psikolojinin gelişimi (Geçmişten günümüze) | |
3 | Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler | |
4 | Sosyal etki ve uyma | |
5 | Tutumlar | |
6 | Tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar | |
7 | İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci | |
8 | İletişimin özellikleri, ortam ve kültürün özellikleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sosyal biliş (Sosyal algı) | |
11 | Grup yapısı ve dinamiği | |
12 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim | |
13 | Kültür ve benlik | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Günümüzde İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş, Çiğdem Kağıtçıbaşı, İstanbul, 2008. |
Ders Kaynakları | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |